Шукати в цьому блозі

Статут школи


УКРАЇНА

ВИТВИЦЬКА СІЛЬСЬКА РАДА ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ

КАЛУСЬКОГО РАЙОНУ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

восьме скликання

четверта сесія

 


РІШЕННЯ №142-4/2021

від 25 березня 2021 року

с. Розточки

 

Про затвердження Статутів закладів освіти Витвицької сільської ради територіальної громади

 

Керуючись Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», рішення сесії Витвицької сільської ради ОТГ від 28.01.2021р. №95-3.2021 «Про приведення у відповідність до чинного законодавства найменувань», рішення сесії Витвицької сільської ради об’єднаної територіальної громади від 25 лютого 2021р. №141-4/2021 «Про перейменування закладів освіти Витвицької сільської ради», керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», з метою приведення установчих документів закладів освіти у відповідність до чинного законодавства, враховуючи рекомендації постійної комісії сільської ради з питань соціального економічного і культурного розвитку, освіти, охорони здоров’я та спорту сільська рада

ВИРІШИЛА:

1.      Затвердити Статути закладів освіти Витвицької сільської ради територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області (Додаток 1-8).

2.      Контроль за виконанням рішення покласти на постійну комісію з питань освіти, культури, національного і духовного відродження, туризму, фізичної культури та спорту (Іван ЮСИП).

 

 

Витвицький сільський голова

територіальної громади                                           Василь ІЛЬНИЦЬКИЙ



                                                                     ЗАТВЕРДЖЕНО:

рішення сесії Витвицької

сільської  ради територіальної громади від ___ березня 2021  року №___-___/2021

                                                                                   

Витвицький сільський голова

територіальної громади

                                                                                                      В.Я.Ільницький

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Статут

Станківецької початкової школи

імені Василя Дорошенка Витвицької сільської ради територіальної громади Калуського району

Івано-Франківської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                       с. Станківці

2021 р.

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1.          Станківецька початкова школа імені Василя Дорошенка Витвицької сільської ради територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області є правонаступником Станківецької початкової школи імені Василя Дорошенка Витвицької сільської ради об’єднаної територіальної громади  Долинського району Івано-Франківської області. 

Станківецька початкова школа імені Василя Дорошенка Витвицької сільської ради територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області створена на основі рішення сесії Витвицької сільської ради територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області від  ___.03.2021 року №___-4/2021р., знаходиться в комунальній власності Витвицької сільської територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області.

1.2.          Повне найменування: Станківецька початкова школа імені Василя Дорошенка Витвицької сільської ради територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області.

1.3.         Скорочена назва закладу освіти: Станківецька початкова школа імені Василя Дорошенка.

1.4.                  Юридична адреса закладу освіти:

      Вулиця  Василя  Дорошенка 70б

      Село Станківці

Район Калуський

      Область Івано-Франківська

      Поштовий індекс 77531

      № телефону 35-3-92

1.5.         Заклад освіти є юридичною особою, може мати самостійний баланс, банківський рахунок, має печатку, штамп, ідентифікаційний номер.

1.6.          Засновником закладу освіти є Витвицька сільська рада територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області.

1.7.         Станківецька початкова школа імені Василя Дорошенка  є закладом загальної середньої освіти І ступеня з дошкільною ланкою  та провадить освітню діяльність відповідно до ліцензій.

Заклад освіти забезпечує здобуття  дошкільної та початкової освіти.

Заклад освіти складається з двох підрозділів: 

1)    заклад дошкільної освіти;

2)    початкова школа;       

Структурний підрозділ «заклад дошкільної освіти» (далі - заклад дошкільної освіти) забезпечує належний рівень дошкільної освіти дітей віком від 3 до 6 років відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти. Заклад дошкільної освіти працює за п’ятиденним робочим тижнем. Вихідні дні: субота, неділя, святкові дні.

Наповнюваність груп становить – до 40 дітей;

- група для дітей віком від трьох до чотирьох років – 20 дітей;

- група для дітей віком від чотирьох до шести (семи) років - 20 дітей;

Структурний підрозділ «початкова школа» (далі – початкова школа) забезпечує відповідний рівень загальноосвітньої підготовки учнів згідно з вимогами Державного стандарту початкової освіти.

Заклад освіти може створювати у своєму складі класи (групи) спеціальні та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Заклад освіти може організовувати такі форми здобуття освіти як сімейна (домашня), педагогічний патронаж, дистанційне навчання.

Заклад освіти має право надавати платні освітні та інші послуги відповідно до чинного законодавства.

Заклад освіти для здійснення статутної діяльності може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо-виробничі та інші об’єднання, кожен із учасників якого зберігає статус юридичної особи.

Зміни до Статуту розробляються керівником закладу освіти та затверджуються Витвицькою сільською радою територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області.

1.8.         В закладі дошкільної освіти група комплектується відповідно до нормативів наповнюваності, санітарно-гігієнічних норм і правил утримання дітей у закладах дошкільної освіти з урахуванням побажань батьків або осіб, які їх замінюють.

         В закладі дошкільної освіти встановлено 3-разове харчування.

1.9.         Класи в початковій школі формуються з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до закладу. Коли кількість дітей менша за визначену нормативами їх наповнюваності, організовуються заняття за індивідуальною формою навчання.

1.10.     Головною метою закладу освіти є концентрація та  ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб учнів, створення єдиної системи виховної роботи, забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної та початкової освіти.

1.11.    Основними завданнями закладу освіти є:

                     забезпечення умов для реалізації права громадян на дошкільну та початкову освіту;

                     створення умов для різнобічного розвитку дитини дошкільного віку,  учня, формування гармонійної особистості, збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров'я;

                     виховання громадянина України;

                     виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу, інших народів і націй;

                     формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуття національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

                     виховання в учнів, вихованців поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов'язків людини і громадянина;

                     розвиток особистості учня, вихованця, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;

                     реалізація права учнів, вихованців на вільне формування політичних і світоглядних переконань;

                     виховання свідомого ставлення до свого здоров'я та здоров'я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров'я учнів, вихованців;

                     створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу, людину, суспільство;

                     підготовка до самовдосконалення, професійного самовизначення, подальшої освіти і трудової діяльності.

                     реалізація права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття початкової освіти;

                     створення передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство осіб з особливими освітніми потребами;

                     формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості

1.12.    Заклад освіти у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Положенням про дошкільний заклад України, іншими нормативно-правовими актами, власним Статутом.

1.13.    Заклад освіти самостійно приймає рішення і здійснює діяльність у межах своєї компетенції, передбаченої  законодавством України та власним Статутом.

1.14.     Заклад освіти несе відповідальність перед собою, суспільством і державою за:

      безпечні умови освітньої діяльності;

      дотримання державних стандартів освіти;

      дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі за міжнародними угодами;

      дотримання фінансової дисципліни;

      прозорість, інформаційну відкритість закладу освіти.

1.15.     У закладі освіти визначена українська мова освітнього процесу.

1.16.    Автономія закладу освіти визначається його правом:

      брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;

      проходити в установленому порядку громадську акредитацію закладу;

      самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу;

      самостійно формувати освітню програму;

      на основі освітньої програми розробляти навчальний план, в тому числі в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;

      планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку закладу освіти;

      спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

      використовувати різні форми морального стимулювання та матеріального заохочення до педагогічних працівників, здобувачів освіти, інших учасників освітнього процесу у порядку, визначеному чинним законодавством;

       розпоряджатися рухомим і нерухомим майном згідно з законодавством України та цим Статутом;

      отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, територіальних громад, юридичних і фізичних осіб;

      залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України;

      розвивати власну матеріально-технічну базу та соціальну базу (спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів);

      впроваджувати експериментальні програми;

      самостійно забезпечувати добір і розстановку кадрів;

      відповідного до власного Статуту утворювати, реорганізовувати та ліквідовувати структурні підрозділи;

      встановлювати власну символіку та атрибути;

      користуватись пільгами, передбаченими державою;

      брати участь у роботі міжнародних організацій, асоціацій і рухів у проведенні науково - дослідницької, експериментальної, пошукової, просвітницької роботи;

      здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.

1.17.    Заклад освіти зобов’язаний:

‒  реалізовувати положення Конституції України, Законів України «Про дошкільну освіту», «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;

‒  здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензії, отриманої у встановленому законодавством порядку;

‒  задовольняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування закладу освіти, в здобутті початкової освіти;

‒  за потреби створювати інклюзивні та/або спеціальні групи,  організувати навчання для осіб з особливими освітніми потребами;

‒  забезпечувати єдність навчання та виховання;

‒  створювати власну науково-методичну і матеріально-технічну базу;

‒  проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку, визначеному спеціальним законодавством;

‒  забезпечувати відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;

‒  охороняти життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу освіти;

‒  додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу;

‒  забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про освіту встановленого зразка;

‒  здійснювати інші повноваження, делеговані засновником або уповноваженим ним органом управління освітою.

1.18.    У закладі освіти створюються та функціонують:

1)      структурні підрозділи (дошкільна освіта, початкова школа);

2)      методичні об’єднання педагогічних працівників;

1.19.    У закладі освіти можуть бути створені і функціонувати:

1)      спортивні секції, методична рада закладу, творчі групи;

2)      інші у разі потреби або якщо це передбачено чинним законодавством.

1.20.    Медичне обстеження здобувачів освіти здійснюється медичними працівниками, які входять до штату закладу освіти або штату закладів охорони здоров’я у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Медичний персонал здійснює проведення обов’язкових медичних оглядів, контроль за станом здоров’я, фізичним розвитком дітей, організацією фізичного виховання, дотриманням  санітарно-гігієнічних норм та правил, режимом та якістю харчування.

1.21.    Організація харчування вихованців, учнів здійснюється відповідно до чинного законодавства.   

1.22.    Взаємовідносини закладу освіти з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

2.1.         Заклад освіти проводить свою діяльність на певному рівні загальної середньої освіти та дошкільної освіти, за умови наявності відповідних ліцензій, виданої в установленому порядку.

2.2.         Заклад освіти планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного планів та плану роботи на оздоровчий період для закладу дошкільної освіти.

У плані роботи відображається найголовніші питання діяльності закладу освіти.

План роботи затверджується педагогічною радою закладу освіти. План на оздоровчий період додатково погоджується з санітарно-епідеміологічною службою.

2.3.         Освітній процес у закладі освіти здійснюється відповідно до освітньої (освітніх) програми (програм), розроблених та затверджених відповідно до порядку, визначеного Законом України «Про освіту» та спеціальними законами.

2.4.         Зміст дошкільної освіти визначається Базовим компонентом дошкільної освіти та реалізується згідно з Державною Базовою програмою, навчально-методичними посібниками, затвердженими МОН.

Основним документом, що регулює освітній процес у початковій школі є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів для загальноосвітніх навчальних закладів, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України. У робочому навчальному плані з урахуванням допрофільної підготовки конкретизується варіативна частина державних стандартів освіти.

Індивідуалізація і диференціація навчання в закладі освіти забезпечуються шляхом реалізації інваріантної та варіативної частини.

Заклад освіти самостійно організовує інклюзивне навчання для дітей з особливими освітніми потребами.

На основі власної освітньої програми заклад освіти складає та затверджує річний навчальний план, в якому конкретизує перелік навчальних предметів та кількість годин на тиждень.

У вигляді додатків до робочого навчального плану додаються розклади навчальних занять, уроків (щоденний, тижневий) та режим роботи ( щоденний, річний).

2.5.         Заклад освіти забезпечує відповідність рівня початкової освіти державному стандарту освіти, єдність навчання і виховання.

2.6.         Заклад освіти працює за навчальними програмами, підручниками, посібниками, що мають відповідний гриф Міністерства освіти і науки України і забезпечує виконання освітніх завдань на кожному ступені навчання відповідно до вікових особливостей та природних здібностей дітей.

2.7.         Заклад освіти обирає форми, засоби і методи навчання та виховання відповідно до Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", «Про дошкільну освіту» та свого Статуту з урахуванням інших особливостей організації освітнього процесу.

2.8.         Заклад освіти здійснює освітній процес за денною формою навчання. Бажаючим надається право і створюються умови для індивідуального навчання, інклюзивного навчання.

2.9.         Наповнюваність дошкільних груп  не може перевищувати 40 вихованців.

2.10.    Кількість учнів у класі (наповнюваність класу) закладу освіти не може становити менше 5 учнів та більше 30 учнів. З 1 вересня 2024 року кількість учнів не може становити більше 24 учні.

2.11.    Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів у закладі освіти здійснюється згідно з нормативами, встановленими МОН України.

2.12.    У закладі освіти для здобувачів освіти 1-4 класів за бажанням їх батьків або осіб, які їх замінюють, та за рішенням Витвицької сільської ради територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області можуть створюватися групи продовженого дня.

2.12.1.  Зарахування до груп подовженого дня і відрахування здобувачів освіти із них здійснюється наказом директора закладу освіти на підставі заяв батьків та осіб, які їх замінюють

2.12.2. Група подовженого дня може комплектуватися з здобувачів освіти одного або кількох класів, але не більше як чотирьох вікових груп. Режим роботи групи подовженого дня розробляється відповідно до чинного законодавства,  ухвалюється педагогічною радою і затверджується директором закладу освіти.

2.12.3. Тривалість перебування здобувачів освіти у групі подовженого дня становить до шести годин на день, а за наявності відповідної заяви батьків або осіб, які їх замінюють, може зменшуватись.

2.12.4. Відповідальність за збереження навчального обладнання покладається на вихователя та інших педагогічних працівників групи подовженого дня.

2.12.5. План роботи вихователя групи подовженого дня погоджується із заступником директора і затверджується керівником закладу освіти.

2.13.    Зарахувння дітей до закладу дошкільної освіти здійснюється на безконкурсній основі, як правило, відповідно до території обслуговування протягом календарного року на підставі заяви батьків або осіб, які їх замінюють, медичної довідки встановленого зразка, свідоцтва про народження дитини(копії), документів для встановлення батьківської плати.     

Комплектування групи за віком передбачає перебування в ній дітей різного віку.

Засновник може встановлювати меншу від нормативів наповнюваність груп дітьми у закладі дошкільної освіти.

Зарахування здобувачів освіти до початкової школи здійснюється без проведення конкурсу відповідно до території обслуговування. Здобувачі освіти, які не проживають на території обслуговування, можуть бути зараховані до закладу освіти за наявністю вільних  місць у відповідному класі.

 Зарахування здобувачів освіти до закладу освіти проводиться наказом директора закладу освіти.

Для зарахування здобувачів освіти до початкової школи батьки або особи, що їх замінюють, подають заяву, копію свідоцтва про народження дитини, медичну довідку встановленого зразка, до закладу освіти  – особову справу і документ про відповідний рівень освіти.

До першого класу зараховуються як правило діти з 6 (шести) років. Діти, яким на початок навчального року виповнилося 7 років, повинні розпочати здобуття початкової освіти цього ж навчального року.

Особи з особливими освітніми потребами можуть розпочинати здобуття початкової освіти з іншого віку, а тривалість здобуття ними початкової та базової середньої освіти може бути подовжена з доповненням освітньої програми корекційно-розвитковим складником.

2.14.               Відрахування дитини із закладу дошкільної освіти може здійснюватись:

            за бажанням батьків або осіб, які їх замінюють;

            на підставі медичного висновку про стан здоров'я дитини, що виключає можливість її подальшого перебування у дошкільному навчальному закладі даного типу;

            у разі несплати без поважних причин батьками або особами, які їх замінюють, плати за харчування дитини протягом двох місяців;

            у разі невідвідування закладу дошкільної освіти понад один місяць без поважних причин.

         Адміністрація закладу освіти зобов'язана письмово повідомити батьків або осіб, які їх замінюють, про відрахування дитини не менш як за 10 календарних днів.

         Забороняється безпідставне відрахування дитини з дошкільного навчального закладу.

         За дитиною зберігається місце в дошкільному навчальному закладі у разі її хвороби, карантину, санаторного лікування, на час відпустки батьків або осіб, які їх замінюють, а також у літній оздоровчий період (75 днів).

2.15.    Рішення про відрахування із закладу освіти дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, приймається лише за згодою органів опіки та піклування. За сприяння відповідного органу управління освітою такі діти переводяться до іншого закладу освіти.

2.16.    Заклад освіти для учнів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу може створювати умови для цілодобового перебування учнів, має пришкільний інтернат. Наповнюваність групи в основному становить 25 учнів. Визначається режим роботи закладу освіти в після урочний час.

2.17.    Іноземні громадяни та особи без громадянства зараховуються до закладу освіти відповідно до законодавства та/або міжнародних договорів України.

2.18.    Переведення здобувачів освіти до наступного класу здійснюється у порядку, встановленому МОН України.

2.19.    У разі переходу здобувача освіти до іншого закладу освіти для здобуття загальної середньої освіти батьки або особи, що їх замінюють, подають до закладу освіти заяву про перехід та письмове підтвердження або його скановану копію з іншого закладу освіти про можливість зарахування до нього відповідного здобувача освіти.

2.20.    У разі вибуття здобувача освіти на постійне місце проживання за межі України батьки або особи, що їх замінюють, подають до закладу освіти заяву про вибуття та копію або скановану копію паспорта громадянина України для виїзду за кордон, з яким перетинає кордон дитина, або її проїзного документа із записом про вибуття на постійне місце проживання за межі України чи відміткою про взяття на постійний консульський облік у дипломатичному представництві або консульській установі України за кордоном (для здобувачів освіти, які не досягли повноліття).

2.21.    Навчальний рік у закладі освіти розпочинається у День знань - 1 вересня і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

Структура навчального року (за чвертями, семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу, режим роботи встановлюється закладом освіти у межах часу, що передбачений освітньою програмою.

У випадку екологічного лиха та епідемій місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи закладу освіти, який погоджується з органами Держпродспоживслужби України.

Тривалість канікул протягом навчального року повинна становити не менше як 30 календарних днів.

2.22.    Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.

2.23.    Тривалість роботи дошкільних груп 9 годин.

Тривалість навчальних занять, уроків у закладі освіти становить: у закладі дошкільної освіти  - 30 хвилин; у початковій школі, 1 класі - 35 хвилин, 2-4 класах - 40 хвилин. Різниця в часі навчальних годин перших-четвертих класів обов’язково обліковується і компенсується проведенням додаткових, індивідуальних занять та консультацій з учнями. Заклад освіти може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.

2.24.    У закладі освіти встановлюється тривалість перерви між навчальними заняттями не менше 15 хвилин, великої перерви – 30 хвилин. Замість однієї великої перерви можна влаштовувати дві перерви по 20 хвилин.

2.25.    Щоденна кількість і послідовність занять визначається розкладом занять, уроків, які складаються відповідно до робочого навчального плану з дотриманням Санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти та педагогічних вимог і затверджується директором закладу освіти.

Крім різних форм обов'язкових навчальних занять в закладі освіти проводяться індивідуальні та позакласні заняття і заходи, передбачені розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів дітей, їхнє виховання та розвиток творчих здібностей та обдарувань.

 

2.26.    Зміст і характер домашніх завдань з кожного предмету визначається вчителем відповідно до педагогічних вимог і санітарного регламенту для закладів загальної середньої освіти з урахуванням вимог навчальних програм та індивідуальних особливостей учнів.

Дітям дошкільного віку, учням 1 класу домашні завдання не задаються.

2.27.    Відволікання здобувачів освіти від навчальних занять для провадження інших видів діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством).

2.28.    Залучення здобувачів освіти до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи закладу освіти, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

2.29.    Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти закладу освіти визначаються МОН України.

2.30.    Облік навчальних досягнень здобувачів освіти протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

2.31.    Оцінювання здійснюється відповідно до вимог щодо оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, затверджених МОН України.

2.32.    Навчання у випускному 4-у класі закладу освіти завершується державною підсумковою атестацією. Зміст, форма і порядок державної підсумкової атестації визначаються Міністерством освіти і науки України.

В окремих випадках учні за станом здоров'я або з інших поважних причин можуть бути звільнені від державної підсумкової атестації у порядку, що встановлюється Міністерством освіти і науки України та Міністерством охорони здоров’я України.

2.33.    Вихованці дошкільних груп, які не відвідують заняття без поважних причин можуть бути відраховані.

2.34.    Здобувачі початкової освіти, які протягом одного року навчання не засвоїли програмний матеріал, за поданням педагогічної ради та згодою батьків (осіб, які їх замінюють) направляються для обстеження фахівцями відповідного інклюзивно - ресурсного центру. За висновками зазначеного центру такі здобувачі освіти можуть продовжувати навчання в спеціальних школах або навчатися за індивідуальними навчальними планами і програмами за згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

2.35.    Здобувачі початкової освіти, які через поважні причини (хвороба, інші обставини) за результатами річного оцінювання не засвоїли скориговану до індивідуальних здібностей навчальну програму, можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).

Результати семестрового, річного оцінювання та державної підсумкової атестації доводяться до відома здобувачів освіти, їх батьків або осіб, які їх замінюють, класним керівником.

2.36.    За результатами навчання здобувачам освіти або випускникам видається відповідний документ, який визначаються Міністерством освіти і науки України.

2.37.    За високі досягнення в навчанні учні 3-4-х класів нагороджуються похвальним листом "За високі досягнення у навчанні''.

2.38.    За успіхи у навчанні (праці) для учасників освітнього процесу встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: нагородження почесними грамотами, подяки, екскурсійні поїздки та інші.

 

ІІІ.  ВИХОВНИЙ ПРОЦЕС В ЗАКЛАДІ ОСВІТИ

3.1.         Виховання учнів, вихованців в закладі освіти здійснюється під час проведення уроків, занять, в процесі позаурочної та позашкільної роботи.

3.2.         Цілі виховного процесу в закладі освіти визначаються на основі принципів, закладених у Конституції та законах України, інших нормативно-правових актах.

3.3.         В закладі освіти забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.

Примусове залучення учнів (вихованців) закладів до вступу в будь-які об'єднання громадян, громадські, громадсько-політичні, релігійні організації і воєнізовані формування, а також до діяльності в зазначених організаціях, участі в агітаційній роботі та політичних акціях забороняється.

3.4.         Дисципліна в закладі освіти дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та Статуту закладу освіти.

3.5.         Застосування методів фізичного та психічного насильства до учнів, вихованців забороняється.

IV. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

4.1.            Учасниками освітнього процесу в закладі освіти є:

            здобувачі освіти (учні та вихованці дошкільних груп);

            педагогічні працівники;

            батьки здобувачів освіти;

            фізичні особи, які провадять освітню діяльність;

            інші особи, передбачені спеціальними законами та залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.

4.2.         Статус учасників освітнього процесу, їх права та обов’язки визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту» іншими актами законодавства, даним Статутом, правилами внутрішнього розпорядку закладу, Положенням про загальноосвітній навчальний заклад, Положенням про дошкільний навчальний заклад.

4.3.         Учень, вихованець - особа, яка навчається і виховується в закладі освіти.

4.4.         Здобувачі освіти мають право на:

            навчання впродовж життя та академічну мобільність;

            індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладу освіти і запропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін та рівня їх складності, методів і засобів навчання;

            якісні освітні послуги;

            справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

            відзначення успіхів у своїй діяльності;

            свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової і науково-технічної діяльності тощо;

            безпечні та нешкідливі умови навчання;

            повагу людської гідності;

            захист під час освітнього процесу від приниження честі та гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

            користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

            доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

            особисту      або    через своїх законних    представників     участь у громадському самоврядуванні та управлінні закладом освіти;

            інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення;

            участь в різних видах навчальної, науково-практичної діяльності, конференціях, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;

            отримання додаткових, у тому числі платних, навчальних послуг;

            перегляд результатів оцінювання навчальних досягнень з усіх предметів інваріантної та варіативної частини.

4.5.            Здобувачі освіти зобов’язані:

             виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених стандартом освіти для відповідного рівня освіти;

             бережливо ставитись до державного, громадського та особистого майна;

             поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

             відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

             дотримуватися вимог Статуту, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за його наявності).

Здобувачі освіти мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами закладу освіти.

Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

4.6.         Учні закладу освіти залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

4.7.         За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення статуту, правил внутрішнього розпорядку на них можуть накладатися стягнення відповідно до закону.

4.8.         Педагогічними працівниками повинні бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я яких дає змогу виконувати професійні обов’язки в закладах системи загальної середньої освіти та дошкільної освіти.

4.9.         До педагогічної діяльності в закладі освіти не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.

4.10.    Працівники  приймаються на роботу і звільняються директором закладу освіти згідно з чинним законодавством. Їхні права, обов’язки регулюються законодавством про працю, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» «Про дошкільну освіту», цим статутом та правилами внутрішнього трудового розпорядку та іншими законодавчими актами.

4.11.    Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства директором закладу освіти.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки

(посадового окладу) лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається лише в разі зміни кількості годин для вивчення окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням вимог законодавства про працю.

4.12.    Директор закладу освіти призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, навчально-дослідними ділянками, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН, правилами внутрішнього розпорядку та статутом закладу.

4.13.    Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків крім випадків, передбачених законодавством.

Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених робочим навчальним планом, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність закладу освіти, здійснюється лише за їх згодою.

4.14.    Педагогічні працівники закладу освіти підлягають атестації відповідно до порядку, встановленого МОН.

За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.

4.15.    Педагогічні працівники закладу освіти мають право:

  академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

  педагогічну ініціативу;

  розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

  користування бібліотекою, навчальною, науковою, виробничою, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою закладу освіти та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому закладом освіти відповідно до спеціальних законів;

  підвищення кваліфікації, перепідготовку;

  проходження  сертифікації на добровільних засадах;

  вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

  доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі та науковій діяльності;

  відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

  справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

  захист професійної честі та гідності;

  індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;

  отримання пільгових довгострокових кредитів на будівництво (реконструкцію) чи придбання житла у порядку, передбаченому Кабінетом Міністрів України;

  безпечні і нешкідливі умови праці;

  участь у громадському самоврядуванні закладу освіти;

  участь у роботі колегіальних органів управління закладу освіти.

  проходження  атестації для здобуття відповідної кваліфікаційної категорії та отримання  її в разі успішного проходження атестації;

  об’єднання  у професійні спілки та право бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

  порушення  питання захисту прав, професійної та людської честі і гідності.

4.16.       Педагогічні працівники закладу освіти зобов’язані:

  постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

  виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

  сприяти розвитку здібностей здобувачів освіти, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

  дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання здобувачами освіти в освітньому процесі та науковій діяльності;

  дотримуватися педагогічної етики;

  поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

  настановами і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

  формувати у здобувачів освіти усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

  виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

  формувати у здобувачів освіти прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

  захищати здобувачів освіти під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам;

   додержуватися установчих документів та правил внутрішнього розпорядку закладу  освіти, виконувати свої посадові обов’язки;

   брати участь у роботі педагогічної ради, засіданнях методичних об’єднань, нарадах,  зборах;

   виконувати накази і розпорядження директора закладу освіти;

  вести відповідну документацію;

  сприяти зростанню іміджу закладу освіти;

  утримувати навчальні приміщення відповідно до вимог правил пожежної безпеки, охорони праці та безпеки життєдіяльності, санітарно-гігієнічних вимог.

4.17.    Педагогічні працівники, які систематично порушують Статут, правила внутрішнього розпорядку закладу, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору (контракту) або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.

4.18.    Права і обов’язки інших працівників та допоміжного персоналу регулюються трудовим законодавством, Статутом та правилами внутрішнього розпорядку закладу освіти.       

4.19.    Батьки учнів, вихованців та особи, які їх замінюють, мають право:

  захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

  звертатися до закладів освіти, органів управління освітою з питань освіти;

  обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

  брати участь у громадському самоврядуванні закладу освіти, зокрема обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування закладу освіти;

  завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у закладі освіти та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

  брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

  отримувати інформацію про діяльність закладу освіти, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у закладі освіти та його освітньої діяльності.

4.20.    Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми  загальної середньої освіти та дошкільної освіти, їх виховання і зобов’язані:

  виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

  сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

  поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

  дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

  формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

  настановами  і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

  формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

  виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

  дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

4.21.    У разі невиконання батьками та особами, які їх замінюють, обов’язків, передбачених законодавством, заклад освіти може порушувати в установленому порядку клопотання про відповідальність таких осіб, у тому числі позбавлення їх батьківських прав.

V. УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ ОСВІТИ

5.1.         Управління закладом освіти в межах повноважень, визначених законами та Статутом закладу освіти, здійснюють:

            засновник;

            відділ освіти, культури, туризму, молодіжної політики та спорту Витвицької сільської ради територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області;

            керівник закладу освіти;

            колегіальний орган управління закладу освіти;

            колегіальний орган громадського самоврядування;

5.2.         Безпосереднє управління закладом освіти здійснює директор, повноваження якого визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту»,  цим Статутом та трудовим договором. Керівник закладу освіти здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність закладу освіти. Керівник є представником закладу освіти у відносинах з державними органами,  органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень.

5.3.         Керівник закладу освіти призначається та звільняється з посади рішенням засновника або уповноваженого ним органу. Керівник закладу освіти призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки - для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, відповідно до Положення про конкурс на посаду керівника закладу освіти, затвердженим Витвицькою сільською радою територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області.

Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються Положенням про конкурс на посаду керівника закладу освіти.

5.4.         Керівник закладу освіти в межах наданих йому повноважень:

            організовує діяльність закладу освіти;

            вирішує питання фінансово-господарської діяльності закладу освіти;

             призначає на посаду та звільняє з посади заступників директора, педагогічних та інших працівників закладу, визначає їх функціональні обов’язки;

‒ забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

‒ забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

‒ забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю закладу освіти;

‒ забезпечує своєчасне та якісне подання статистичної звітності;

‒ сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування закладу освіти;

‒ сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників закладу освіти;

‒ здійснює інші повноваження, що делеговані засновником закладу освіти або уповноваженим ним органом та/або передбачені Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту».

5.5.         Директор   закладу   освіти   є   головою   педагогічної   ради   -   постійно діючого колегіального органу управління закладу. Усі педагогічні працівники закладу освіти беруть  участь у засіданнях педагогічної ради.

5.6.         Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.

5.7.         У закладі освіти можуть створюватися та діяти органи самоврядування:

органи самоврядування працівників закладу освіти;

‒  органи самоврядування здобувачів освіти;

‒  органи батьківського самоврядування;

‒  інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

5.8.         Вищим  колегіальним  органом  громадського  самоврядування   закладу  освіти   є загальні збори (конференція) колективу закладу освіти, що скликаються не менш як один раз  на рік.

Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються пропорційно від таких трьох категорій:

            працівників закладу освіти - зборами трудового колективу;

            здобувачів освіти - класними зборами;

            батьків - класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає по 30 делегатів. Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Термін їх повноважень становить 1 рік.

Загальні збори(конференція) закладу освіти:

            заслуховують звіт керівника закладу освіти;

            розглядають              питання   освітньої,   методичної,                  фінансово-господарської      діяльності закладу освіти;

            затверджують основні             напрями         вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності закладу освіти;

            приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших працівників закладу освіти.

5.9.         У закладі освіти за рішенням засновника відповідно до спеціальних законів створюється і діє піклувальна рада закладу освіти.

Піклувальна рада закладу освіти сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

Основними завданнями піклувальної ради є:

            сприяння виконанню законодавства України щодо обов'язковості початкової освіти;

            співпраця з органами виконавчої влади, організаціями, підприємствами, установами, закладами освіти, окремими громадянами, спрямована на поліпшення умов навчання і виховання учнів у закладі загальної середньої освіти;

            зміцнення   навчально-виробничої,              наукової,                    матеріально-технічної,          культурно-спортивної, корекційно - відновної, та лікувально-оздоровчої бази  закладу освіти;

            організація змістовного дозвілля та оздоровлення учнів, педагогічних працівників;

            стимулювання творчої праці педагогічних працівників та здобувачів освіти.

Піклувальна рада закладу:

            вносить пропозиції щодо зміни типу, статусу, профільності навчання, вивчення іноземних мов та мов національних меншин;

            спільно   з   адміністрацією                 розглядає       план             роботи  закладу освіти та здійснює контроль за його виконанням;

            разом з адміністрацією здійснює контроль за виконанням статуту  закладу освіти;

            сприяє формуванню мережі класів закладу освіти, обґрунтовуючи її доцільність в органах виконавчої влади та місцевого самоврядування;

            заслуховує        звіт     голови                  ради,        інформацію  директора з фінансово-господарської діяльності;

            виносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо поліпшення організації позакласної та позашкільної роботи з учнями;

            виступає ініціатором проведення добродійних акцій;

            вносить на розгляд педагогічної ради пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

            сприяє створенню та діяльності центрів дозвілля, а також залучає громадськість, батьків (осіб, які їх замінюють) до участі в керівництві гуртками, іншими видами позакласної та позашкільної роботи, до проведення оздоровчих та культурно-масових заходів із здобувачами освіти;

            бере участь, за згодою батьків або осіб, які їх замінюють, в обстеженні житлово - побутових умов учнів, які перебувають в несприятливих соціально-економічних умовах;

            сприяє педагогічній освіті батьків;

            сприяє поповненню бібліотечного фонду та передплаті періодичних видань;

            розглядає питання здобуття обов'язкової загальної середньої освіти учнями;

            організовує громадський контроль за харчуванням і медичним обслуговуванням учнів;

            розглядає звернення учасників освітнього процесу з питань роботи закладу загальної середньої освіти;

            вносить пропозиції щодо морального і матеріального заохочення учасників освітнього процесу;

            може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи.

5.10.    Порядок формування піклувальної ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та цим Статутом.

До складу піклувальної ради закладу освіти не можуть входити здобувачі освіти та працівники цього закладу освіти.

Члени піклувальної ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів закладу освіти з правом дорадчого голосу.

Піклувальна рада формується у складі 9-11 осіб з батьків здобувачів освіти та інших осіб, які залучені до освітнього процесу у порядку, що встановлюється закладом освіти.

Члени піклувальної ради обираються на загальних зборах (конференції) закладу освіти шляхом голосування простою більшістю голосів.

Члени піклувальної ради працюють на громадських засадах.

Не допускається втручання членів піклувальної ради в освітній процес (відвідування уроків тощо) без згоди керівника закладу освіти.

У випадках, коли хтось із членів піклувальної ради вибуває, на загальних зборах (конференції) на його місце обирається інша особа.

Піклувальна рада діє на засадах:

            пріоритету прав людини, гармонійного поєднання інтересів суспільства, держави;

            дотримання вимог законодавства України;

            самоврядування;

            колегіальності ухвалення рішень;

            добровільності і рівноправності членства;

            гласності.

Робота піклувальної ради планується довільно. Кількість засідань визначається їх доцільністю, але, як правило, не менш ніж чотири рази на рік. Позачергові засідання можуть проводитись також на вимогу третини і більше її членів.

Засідання піклувальної ради є правомочним, якщо на ньому присутні не менше двох третин її членів.

Рішення піклувальної ради приймається простою більшістю голосів.

Піклувальна рада інформує про свою діяльність у доступній формі на зборах, на сайті закладу, через спеціальні стенди тощо.

Рішення піклувальної ради в 7-денний термін доводяться до відома закладу освіти, батьків, громадськості, їх виконання організовується членами піклувальної ради.

Очолює піклувальну раду голова, який обирається шляхом голосування на її засіданні з числа членів піклувальної ради.

З числа членів піклувальної ради також обираються заступник та секретар. Голова піклувальної ради:

            скликає і координує роботу піклувальної ради;

            готує і проводить засідання, затверджує рішення піклувальної ради;

            визначає функції заступника, секретаря та інших членів;

            представляє піклувальну раду в установах, підприємствах та організаціях з питань, віднесених до її повноважень.

Голова піклувальної ради має право делегувати свої повноваження членам піклувальної ради.

5.11.    Піклувальна рада має право:

  брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;

  сприяти залученню додаткових джерел фінансування;

  аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;

  контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти;

  вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;

  здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та установчими документами закладу освіти.

VІ. ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРТІСТЬ

ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

6.1.    Заклад освіти формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей закладу освіти.

6.2.     Заклад освіти забезпечує на офіційному веб-сайті закладу відкритий доступ  до такої інформації та документів:

            Статут закладу освіти;

            ліцензії на провадження освітньої діяльності;

            сертифікати про акредитацію освітніх програм;

            структура та органи управління закладом освіти;

            кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;

            освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

            територія обслуговування, закріплена за закладом освіти;

            фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;

            мова (мови) освітнього процесу;

            наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);

            матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами);

            результати моніторингу якості освіти;

            річний звіт про діяльність закладу освіти;

            правила прийому до закладу освіти;

            умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

            перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;

            інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.

6.3.         Заклад освіти оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше, ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено спеціальними законами.

VII. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

7.1.         Матеріально-технічна база закладу освіти включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі закладу освіти.

7.2.         Майно закладу освіти належить йому на правах оперативного управління відповідно до чинного законодавства, рішення про заснування і Статуту закладу освіти та укладених ним угод.

7.3.          Заклад освіти відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

7.4.         Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна закладу освіти проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу освіти внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

7.5.         Об’єкти та майно закладу освіти не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.

7.6.         Для забезпечення освітнього процесу база закладу освіти складається із навчальних кабінетів, їдальні тощо.

7.7.         Відповідно до рішення сесії Станківецької сільської ради початкова  школа має земельну ділянку, де розміщені спортивний майданчики, навчально-дослідна ділянка, зона відпочинку, шкільна котельня.

VШ. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

8.1.         Фінансування закладу освіти здійснюється відповідно до чинного законодавства.

8.2.         Фінансово-господарська діяльність закладу освіти проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню  освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів.

8.3.    Фінансово-господарська діяльність закладу освіти здійснюється на основі кошторису, що затверджується засновником з урахуванням пропозицій закладу освіти.

8.4.         Джерелами фінансування закладу освіти є:

‒  кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в обсязі, визначеними Державними стандартом загальної середньої освіти;

‒  кошти, отримані за надання платних послуг;

‒  доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, навчально-дослідних ділянок, від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;

‒  благодійні внески юридичних та фізичних осіб;

‒  інші джерела, не заборонені законодавством.

8.5.         Заклад освіти є неприбутковою установою. Доходи (прибутки) закладу освіти використовуються виключно для фінансування видатків на її утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.

8.6.         Порядок діловодства і бухгалтерського обліку в закладі освіти визначається законодавством та нормативно-правовими актами Міністерства освіти і науки України та інших центральних органів виконавчої влади, яким підпорядкований закладу освіти. За рішенням керівника закладу загальної середньої освіти бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно закладом освіти або через централізовану бухгалтерію.

8.7.         Штатний розписи закладу освіти розробляються на основі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти і Типових штатних нормативів закладів дошкільної освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, та затверджуються керівником закладу загальної середньої освіти за погодженням із засновником або уповноваженим ним органом.

IX.  МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

9.1.         Заклад освіти має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

9.2.         Заклад освіти,  педагогічні працівники і здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів та програм.

Х.  ДЕРЖАВНИЙ НАГЛЯД ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

10.1.    Державний нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснюється з метою реалізації єдиної державної політики в сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

10.2.    Державний нагляд (контроль) за діяльністю закладу освіти здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту».

Центральний орган виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальні органи проводять інституційний аудит закладу освіти відповідно до Закону України «Про освіту» і позапланові перевірки у порядку передбаченого Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»

10.3.    Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю закладу освіти є інституційний аудит закладу, що проводиться один раз на 10 років центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти.

Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов. Позаплановий інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника, керівника закладу освіти, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського самоврядування (загальних зборів або конференції), піклувальної (наглядової) ради закладу освіти у випадках, передбачених чинним законодавством.

10.4.    Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю закладу освіти здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».

10.5.    Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах закладу освіти, засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.

10.6.    Заклад освіти, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію закладу освіти, вважається таким, що успішно пройшов інституційний аудит у плановому порядку.

10.7.    Засновник закладу освіти або уповноважена ним особа (відділ освіти, культури, туризму, молодіжної політики та спорту Витвицької сільської ради територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області):

            здійснює контроль за дотриманням установчих документів закладу освіти;

            здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю закладу освіти.

            здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

ХІ. РЕОРГАНІЗАЦІЯ ЧИ ЛІКВІДАЦІЯ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

11.1.    Рішення про реорганізацію або ліквідацію закладу освіти приймає засновник – Витвицька сільська рада територіальної громади Калуського району Івано-Франківської області у порядку, встановленому чинним законодавством.

Реорганізація навчального закладу відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління закладом освіти.

11.2.    При реорганізації, ліквідації чи перепрофілюванні (зміні типу) закладу освіти її працівникам і здобувачам освіти  гарантовано дотримання їх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства з питань праці та освіти.

11.3.    Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

11.4.    У випадку реорганізації права та зобов’язання закладу освіти переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених  закладів освіти.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар