Шукати в цьому блозі

Звіт директора школи

Звіт директора Станківецької початкової школи імені Василя Дорошенка про свою діяльність на посаді

протягом 2021-2022 навчального року

Закінчується 2021-2022 н.р., як директор школи, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалася Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу.

1.Загальна інформація про школу.

Станківецька початкова школа імені Василя Дорошенка є колективною власністю Витвицької сільської ради, Витвицької територіальної громали Управління та фінансування здійснюється управлінням освіти .  У 2021-2022 навчальному році працювало 13 педагогічних працівника та 12 працівників з числа обслуговуючого персоналу.

Стан і розвиток шкільної мережі:

Педагогічним колективом закладу проведено певну роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі. На початку 2021-2022навчального року було 39 учнів, а на кінець навчального року кількість учнів станвить 38  учнів і 32  дітей  відвідують дитячий  садочок.

 Навчально-виховний процес здійснюється українською мовою.У кожному класі оформлені куточки державної символіки, а  також  класна  кімната  поділена  на  такі  зони:  матеріалів,  новин,  відкриттів,  спільноти,  тиші, вчителя, тематична  зона.

2. Кадрове забезпечення.

У 2021-2022 навчальному році штатними працівниками школа забезпечена на 100%. При підборі нових кадрів  враховувалися фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому зараз всі  вчителі  використовують  на  уроках  інноваційні  технології як  засіб  розвитку  творчого  потенціалу  вчителя  та  учнів.  Більша частина педколективу, а це 6 учителі мають вищу та першу кваліфікаційну категорію , 2- має звання старший вчитель, що говорить про значний досвід колективу. У закладі працює педагогів пенсійнго віку – 1.

3. Методична робота.

    Методичну  роботу  в  школі  проводять  в  індивідуальній  (самоосвіта) і  колективній  ( відкриті  уроки)  формах.

Керівництво методичною роботою здійснює педагогічна рада. До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію. Вони є керівником шкільного, методичного об’єднання.. За їх активної участі проходять предметні тижні, методичні засідання, тощо. В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами школи результативно використовуються нормативні документи про освіту, зразки підручників,  матеріали з досвіду роботи кожного учителя, матеріали діяльності шкільного методичного об’єднання, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації, матеріалів на різноманітні конкурси.

    

Предметні тижні – це своєрідний звіт про творчу співпрацю вчителів та учнів. Різні конкурси, змагання, вікторини, турніри, ігри доводять, що гра – це творчість, гра – це праця. Усі предметні тижні проведені на належному рівні.

Також у школі працює методичне обєднання  вчителів  початкових  класів  Вчителі школи на засіданнях МО проводять показові уроки, виховні заходи, обмінюються досвідом та вирішують інші шкільні проблеми. Так, у цьому році було проведено: «Кружляє листя золоте» (дошкільні групи),  виховний захід «Ми – діти твої, Україно!»(ДзесаТ.М.), «Леся Українка – українська поетеса» (вчитель Теренчин О.М.), урок  -  КВК на  тему «Квітни, мово, моя рідна», присвячений  до  Дня  писемності, «Мова моя солов’їна» (вчитель Мельникович  М.Д.).

У 2021-2022 навчальному році учителі проводили роботу з обдарованими дітьми.

Учні школи брали участь в районному турнірі  Всеукраїнських конкурсів: знавців української мови ім. П. Яцика. З метою виявлення та самореалізації обдарованих дітей учні школи залучаються до участі в шкільних, районних  конкурсах.

 

4. Навчальна діяльність учнів.

Протягом 2021-2022 навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у школі приділяється охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2021 року до першого класу були залучені всі діти, яким виповнилось 6 років, а це 13 учнів.  На  протязі  ІІсеместру  було  організовано і  запроваджено  дистанційне  навчання  у  зв’язку   із  введенням  воєнного  стану  на  території  України

Згідно з річним планом проводились загальношкільні батьківські збори, на яких розглядались питання про стан навчально – виховного процесу, про харчування учнів у шкільній їдальні, про роботу батьківського комітету.

5.Аналіз виконання навчальних програм.

Школа працює за п’ятиденним режимом, мова навчання – українська. З метою перевірки виконання навчальних планів і програм протягом навчального року проведені співбесіди з вчителями, перевірені класні журнали.    

У 1  семестрі  2021-2022  навчального  року   світній  процес  закладу  освіти  був  організований  відповідно  до  затверджених в  установленому  порядку  річного навчального  плану і  річного  плану роботи  закладу.        Відповідно  до  річного  плану в  грудні було  здійснено  аналіз  виконання  робочих  навчальних  планів  і  програм  з  навчальних  дисциплін,  під  час  яких  враховувались  їх  особливості  та  результати  різних  видів контролю ( фронтального. класно-узагальнюючого.тематичного),  характеру  контролю  (  оглядового.  поточного,  наступного).

В  кінці  навчального  року  результати  перевірки  показали.  що    виконання  навчальних  програм  в  1-4  класах  у  межах  часу, відведеного  робочим  навчльним  планом  закладу  освіти  на  навчальний  рік на  вивчення  предметів( кількість  годин  за  програмою  та  фактична кількість  використаних  годин)  збігається ,  відхилень  від  змісту  навчальних  програм не виявлено.  За результатами перевірки встановлено, що станом на 09.06.2022 року інваріантна та варіативна складові частини навчальних планів виконано. Видано наказ по школі

6. Виховна та позакласна робота.

Виховна робота на 2021-2022 навчальний рік спланована згідно з програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-9  класів загальноосвітніх навчальних закладів УкраїниМетою виховання є формування морально-духовної життєво компетентної особистості.

Уся виховна діяльність була спрямована на реалізацію Законів України “Про освіту ” ,” Про загальну середню освіту” , державних національних програм. Проблема , над якою працював колектив : Підвищення рівня професійної компетентності вчителя як умова всебічного розвитку учня“.

Головна увага приділялась :

-                     Вихованню в учнів почуття громадянина України ;

-                     Формуванню особистості учня, формуванню його наукового світогляду, розвитку його здібностей і обдарувань ;

-                     Вихованню любові до праці, почуттю дбайливого господаря своєї школи, бережливого ставлення до шкільного і класного майна;

-                     Формуванню засад здорового способу життя ;

-                     Вихованню любові до природи, виробленню навичок екологічної культури ;

-                     Вихованню поваги до вчителів, батьків, людей похилого віку

Сьогодні школа – це передусім простір життя дитини, де вона здійснює перші кроки життєтворчості, готується до самостійної участі у соціальній діяльності. Педагоги прагнуть вибудувати виховний простір так, щоб він сприяв гармонізації відносин між дітьми і вчителями, школою і родиною. В Державній програмі «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладах України» визначені ціннісні ставлення особистостей майбутнього покоління нашої держави, які сьогодні в школі, а завтра стануть на шлях державотворення. Тому, класоводи , впроваджуючи у систему своєї роботи елементи, заходи, технології творчості мають певні здобутки у формуванні творчої компетентної життєдіяльної особистості школяра.

В школі постійно здійснюються заходи, які спрямовані на формування в учнів поваги до Конституції України, символів держави. У кожному класі створені куточки державної символіки.

Учні школи беруть активну участь у рухах: «Моя земля - земля моїх батьків».

З метою профілактики злочинності та дитячої бездоглядності» у школі розроблені заходи, перевірені особові картки учнів пільгового контингенту. Відповідальними за відвідування учнями школи призначено класоводів. Учнів, які не відвідують школу без поважної причини нема.

 

Протягом року питання виховної роботи розглядались на педагогічній раді, батьківських зборах, на засіданнях методичного об’єднання вчителів початкових  класів, було видано  наказ по школі, що стосувались виховної роботи. Аналіз відвіданих уроків та виховних заходів показав, що виховна робота проводиться на достатньо належному рівні, використовуються як традиційні, так і сучасні технології виховання учнів.

 

За 2021-2022  н.рік було проведено багато  виховних заходів . Класоводи  широко впроваджують інтерактивні методи і форми роботи для формування у дітей цілісного ставлення до прекрасного. Різноманітні свята, заочні подорожі, рольові ігри розвивають у школярів естетичний смак, поглиблюють їх знання про культурну спадщину рідного народу, пробуджують творчі бажання.

Традиційно в школі проходять загальношкільні лінійки :

 

-                     До Дня писемності та мови

-                     До дня соборності України

-                     До дня пам’яті героїв Крут та інші

Активну участь учні брали в різних акціях. Це такі як :

-                     Майбутнє лісу в твоїх руках

-                     Вшанування памяті героїв Небесної Сотні

---     Серце до серця

Щорчно  всі  учасники  освітнього  процесу  відвідують  могилу  в  урочищі  « Бовкоти»  могилу  борця за  волю України  Василя  Дорошенка,  який є  вихідцем  із  нашого  села. На  його  честь  названа наша  школа.Аналіз планів виховної роботи класоводів свідчить про увагу педагогів до проблем прав дитини, їх змістом забезпечуються основні принципи виховання, а саме : національна спрямованість, цілісність.

Проведення загальношкільних та класних заходів спрямоване на масове охоплення учнів позакласною діяльністю, в якій кожен вихованець може проявити власні здібності, нахили , інтереси.

З метою покращення стану здоров’я учнів проводилось медичне обстеження дітей лікарями ЦРЛ.

Керівником  школи планувались різні види внутрішкільного контролю за роботою педагогів – предметників та класоводів : тематичний, класно-узагальнюючий, фронтальний, поточний, оглядовий. Під час планування внутрішкільного контролю  дотримується таких принципів як планомірність, обгрунтованість, теоретична і методична підготовленість.

8. Соціальний захист.

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:

         -   учасників  АТО - 4

-   малозабезпечених -6.

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Також за бюджетні кошти діти з малозабезпечених сімей щоденно отримують безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні з розрахунку 50%, а  діти  учасників  АТО  -  безкоштовне.

9. Профорієнтаційна робота.

Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота у школі здійснюється під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках..

                                            

10. Співпраця з батьками.

Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі, особливо  в  час дистанційного  навчання під  час  карантину і  в  час  введення  воєнного  стану  на  території  України. Вони є учасниками позакласних заходів, які проходили онлайн..   

11. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.

Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів у школі працює медична сестра.. Щорічно на базі центральної районної лікарні діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі. Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі ЦРЛ. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд за графіком кабінету профогляду медичної установи. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Огляди відбуваються за рахунок держбюджету. На проходження медичного огляду кожному працівнику школи виділяється один день. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у директора школи.

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст.22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, учні 1-4 класів забезпечуються  гарячим  харчуванням. Гаряче харчування 39 учень 1-4 класах відбувається  на великій перерві у їдальні школи. В дитячому  садочку  триразове   харчування.

Цікавими оздоровчими заходами у школі є проведення шкільної спартакіади, показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю, виступи працівників ФАПу на загальношкільних лінійках. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «заходи по збереженню життя і здоров’я дітей» де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.

12. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Згідно річного плану роботи школи протягом 2021-2022 навчального року в закладі проводилась робота щодо забезпечення безпечної життєдіяльності та попередження дитячого травматизму згідно  програми попередження побутового травматизму, рекомендацій Міністерства освіти і науки, Головного управління освіти і науки та інших нормативно-правових документів. На початку навчального року були видані накази про призначення відповідальних за протипожежну безпеку  та за роботу з попередження дитячого травматизму

На початку року були складені акти-дозволи на проведення занять на спортивному майданчику, кабінеті інформатики. Також в цих кабінетах є інструкції безпечної поведінки під час проведення практичних робіт, є журнали інструктажів учнів.

Тематичні бесіди з профілактики травматизму проводять класні керівники. В усіх класах проведені заплановані бесіди з попередження різних видів травматизму, записані пам’ятки на час канікул. Постійно проводяться додаткові бесіди у зв’язку з трагічними випадками, які сталися в районі, області або країні.

         Класні керівники проводять цикл бесід «За здоровий спосіб життя» за тематикою, запропонованою Міністерством освіти. Особливу  увагу,  у  воєнний  час,  звертають   в  асинхронному режимі  виконання  дітьми  вправ  та  завдань, що  передбачають психологічне розвантаження, техніки  врегулювання емоційного  стану (читання  літератури,  перегляд  фільмів, малювання,  ліплення. бесіди, діалог, онлайн-ігри).     

В школі дотримуються правил протипожежної безпеки: є плани евакуації, є найперші засоби гасіння – вогнегасники, є запасні виходи; правила електробезпеки: справна електропроводка, є маркірування та кріплення розеток, вимикачів, відсутні оголені проводи. Загальний санітарно-гігієнічний стан задовільний, постійно ведеться вологе прибирання, провітрювання класних кімнат.

На початку року проведено медичний огляд учнів, проаналізовано результати, розглянуто на нараді та батьківських зборах.

В школі ведеться журнал обліку нещасних випадків. За 2021-2022 навчальний рік нещасних випадків зареєстровано не було. Робота з охорони праці , безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями, під  час  повітряної   тривоги. У школі є журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці.

Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відзначити, що у навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження несчастних випадків, створення безпечних умов навчання. У школі розроблено ряд заходів щодо попередження травматизму учнів, проведено відповідну роботу з учителями. Причини виникнення травм з'ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.

13. Фінансово-господарська діяльність.

Будівлю школи прийнято в експлуатацію у 2017 році.  Фінансування потреб школи проводитиметься централізованою бухгалтерією відділу освіти Витвицької ТГ. Усі   класи   забезпечені   телевізорами, ноутбуками. Є в   школі інтерактивна   дошка, мультимедійна дошка, проектор.

Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори поповнюються новими сучасними стендами, активно проводиться робота з озеленення класів. Обслуговуючим персоналом проводитиметься скошування трави на газонах, винесення та періодичне вивезення сміття з території школи.

14.Управлінська діяльність.

Управління школою здійснюється відповідно до річного плану роботи школи, плану внутрішньошкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників та планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та удосконаленню навчально-виховного процесу та забезпечує планомірний розвиток школи.

 В навчальному закладі є всі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. З підключенням школи до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, головного управління освіти, сайтами обласних інститутів післядипломного освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно та мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям та адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проєктами. 


Звіт директора Станківецької по ч аткової школи імені Василя Дорошенка про свою діяльність на посаді  

протягом 2020-2021 навчального року

Закінчується 2020-2021 н.р., як директор школи, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувалася Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов'язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу. 

1. Загальна інформація про школу .

Станківецька початкова школа імені Василя Дорошенка є колективною власністю Витвицької сільської ради , Витвицької об'єднаної територіальної громади Управління та фінансування здійснюється управлінням освіти . У 2020-2021 навчальному році працювало 13 педагогічних працівників та 9  працівників у числі обслуговуючого персоналу.   

Стан і розвиток шкільної мережі :

Педагогічним колективом закладу проведено певну роботу щодо збереження й розвитку шкільної мережі. На початку 2020 -20 21  навчального року було 41 ученик і кінець навчального року кількість учнів становить 41 ученик і 3 0   дітей відвідують дитячий садок .      

Навчально-виховний процес здійснюється на українській мові. Щорічно перевіряється виконання Закону України «Про мови », У кожному класі оформлені куточки державної символіки.

2. Кадрове забезпечення.

У 2019-2020 навчальному році штатними працівниками школа забезпечена на 95 %, є вакансія практичного психолога, . Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахового освіти педпрацівників. При підборі нових кадрів враховується професійна підготовка, особисті та колективні якості, працездатність, інші характеристики. Час диктує все нові та нові вимоги до вчителя, тому зараз усі учители на уроках використовують комп'ютер , оргтехніку. Біля ша частини на під колективі , а це 6 учителі мають вищу та першу кваліфікаційну категоріюстарший учитель, що говорити про значний досвід колективу. У закладу працює педагогів пенсійного віку 1 .

3. Методична робота.

У школі діє певна система методичної роботи. сітка створена на діагностичній основі.

Керівництво методичною роботою здійснює педагогічна рада. До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію. Вони є керівником шкільного, методичного об’єднання.. За їх активної участі проходять предметні тижні, методичні засідання, тощо. В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами школи результативно використовуються нормативні документи про освіту, зразки підручників, матеріали з досвіду роботи кожного учителя, матеріали діяльності шкільного методичного об’єднання, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації, матеріалів на різноманітні конкурси.

    

Предметні тижні – це своєрідний звіт про творчу співпрацю вчителів та учнів. Різні конкурси, змагання, вікторини, турніри, ігри доводять, що гра – це творчість, гра – це праця. Усі предметні тижні проведені на належному рівні.

Також у школі працює методичне обєднання  вчителів  початкових  класів Вчителі школи на засіданнях МО проводять показові уроки, виховні заходи, обмінюються досвідом та вирішують інші шкільні проблеми. Так, у цьому році було проведено: «Кружляє листя золоте» (дошкільні групи), виховний захід «Ми – діти твої, Україно!»(ДзесаТ.М.), «Леся Українка – українська поетеса» (вчитель Теренчин О.М.), урок  -  КВК на  тему «Квітни, мово, моя рідна», присвячений  до  Дня  писемності, «Мова моя солов’їна» (вчитель Штурмак О.М.).

У 2019-2020 навчальному році учителі проводили роботу з обдарованими дітьми. 

Учні школи брали участь в районному турнірі  Всеукраїнських конкурсів: знавців української мови ім. П. Яцика. З метою виявлення та самореалізації обдарованих дітей учні школи залучаються до участі в шкільних, районних конкурсах.

 

4. Навчальна діяльність учнів.

Протягом 2019-2020 навчального року робота педколективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у школі приділяється охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2019 року до першого класу були залучені всі діти, яким виповнилось 10 років, а це 10 учнів.  

 

Згідно з річним планом проводились загальношкільні батьківські збори, на яких розглядались питання про стан навчально – виховного процесу, про харчування учнів у шкільній їдальні, про роботу батьківського комітету.

 

5.Аналіз виконання навчальних програм.

Школа працює за п’ятиденним режимом, мова навчання – українська. З метою перевірки виконання навчальних планів і програм протягом навчального року проведені співбесіди з вчителями, перевірені класні журнали, проведено перевірку виконання уроків розвитку зв’язного мовлення, позакласного читання, контрольних робіт і тематичних оцінювань.      Відповідно  до   наказу  відділу  освіти  Витвицької  ОТГ від  12  березня  2020року  № 48  « Про  призупинення  освітнього  процесу  в  закладах  Витвицької  ОТГ  у  зв’язку  з  уведенням  на  території  України карантином» з  метою  запобігання  поширенню  коронавірусу, запроваджено  дистанційну  роботу  на  дому  педагогічним  працівникам  школи.

Календарні плани були складені з урахуванням забезпечення початкового рівня освіти, вікових особливостей учнів. Дотримано норми і строки проведення тематичних контрольних робіт, уроків розвитку зв’язного мовлення, позакласного читання, екскурсій.

Навчальні програми в 1-4 класах виконані за кількістю проведених уроків. Уроки позакласного читання та РЗМ проведені відповідно до вимог програми. Графік контрольних робіт виконано. Були перевірені календарно-тематичні плани, навчальні програми та записи на сторінках предметів у класних журналах.

Тематичні оцінювання проводяться у різних формах, а саме: тести, контрольні роботи.

За результатами перевірки встановлено, що станом на 29.05.2020 року інваріантна та варіативна складові частини навчальних планів виконано. Видано наказ по школі

6. Виховна та позакласна робота.

Виховна робота на 2020-2021 навчальний рік спланована згідно з програмою «Основні орієнтири виховання учнів 1-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів України.» Метою виховання є формування морально-духовної життєво компетентної особистості.

Уся виховна діяльність була спрямована на реалізацію Законів України “Про освіту ” ,” Про загальну середню освіту” , державних національних програм. Проблема , над якою працював колектив : Підвищення рівня професійної компетентності вчителя як умова всебічного розвитку учня“.

Головна увага приділялась :

  • Вихованню в учнів почуття громадянина України ;

  • Формуванню особистості учня, формуванню його наукового світогляду, розвитку його здібностей і обдарувань ;

  • Вихованню любові до праці, почуттю дбайливого господаря своєї школи, бережливого ставлення до шкільного і класного майна;

  • Формуванню засад здорового способу життя ;

  • Вихованню любові до природи, виробленню навичок екологічної культури ;

  • Вихованню поваги до вчителів, батьків, людей похилого віку

Сьогодні школа – це передусім простір життя дитини, де вона здійснює перші кроки життєтворчості, готується до самостійної участі у соціальній діяльності. Педагоги прагнуть вибудувати виховний простір так, щоб він сприяв гармонізації відносин між дітьми і вчителями, школою і родиною. В Державній програмі «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладах України» визначені ціннісні ставлення особистостей майбутнього покоління нашої держави, які сьогодні в школі, а завтра стануть на шлях державотворення. Тому, класоводи , впроваджуючи у систему своєї роботи елементи, заходи, технології творчості мають певні здобутки у формуванні творчої компетентної життєдіяльної особистості школяра.

В школі постійно здійснюються заходи, які спрямовані на формування в учнів поваги до Конституції України, символів держави. У кожному класі створені куточки державної символіки.

Учні школи беруть активну участь у рухах: «Моя земля - земля моїх батьків». 

З метою профілактики злочинності та дитячої бездоглядності» у школі розроблені заходи, перевірені особові картки учнів пільгового контингенту. Відповідальними за відвідування учнями школи призначено класоводів. Учнів, які не відвідують школу без поважної причини нема.

 

Протягом року питання виховної роботи розглядались на педагогічній раді, батьківських зборах, на засіданнях методичного об’єднання вчителів початкових  класів, було видано  наказ по школі, що стосувались виховної роботи. Аналіз відвіданих уроків та виховних заходів показав, що виховна робота проводиться на достатньо належному рівні, використовуються як традиційні, так і сучасні технології виховання учнів.

 

За 2019-2020 н.рік було проведено багато  виховних заходів . Класоводи широко впроваджують інтерактивні методи і форми роботи для формування у дітей цілісного ставлення до прекрасного. Різноманітні свята, заочні подорожі, рольові ігри розвивають у школярів естетичний смак, поглиблюють їх знання про культурну спадщину рідного народу, пробуджують творчі бажання.

Традиційно в школі проходять загальношкільні лінійки :

 

  • До Дня писемності та мови

  • До дня соборності України

  • До дня пам’яті героїв Крут та інші

Активну участь учні брали в різних акціях. Це такі як :

  • Майбутнє лісу в твоїх руках

  • Вшанування памяті героїв Небесної Сотні

---     Серце до серця

Аналіз планів виховної роботи класоводів свідчить про увагу педагогів до проблем прав дитини, їх змістом забезпечуються основні принципи виховання, а саме : національна спрямованість, цілісність.

Проведення загальношкільних та класних заходів спрямоване на масове охоплення учнів позакласною діяльністю, в якій кожен вихованець може проявити власні здібності, нахили , інтереси.

З метою покращення стану здоров’я учнів проводилось медичне обстеження дітей лікарями ЦРЛ. 

Керівником  школи планувались різні види внутрішкільного контролю за роботою педагогів – предметників та класоводів : тематичний, класно-узагальнюючий, фронтальний, поточний, оглядовий. Під час планування внутрішкільного контролю дотримується таких принципів як планомірність, обгрунтованість, теоретична і методична підготовленість.

 

8. Соціальний захист.

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:

• сиріт і позбавлених батьківського піклування –  немає;

• інвалідів –немає;

• чорнобильців – немає;

• малозабезпечених -25

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Також за бюджетні кошти діти з малозабезпечених сімей щоденно отримують безкоштовне гаряче харчування у шкільній їдальні з розрахунку 50%.

9. Профорієнтаційна робота.

Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота у школі здійснюється під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках..

                                            

10. Співпраця з батьками.

Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально-виховному процесі, особливо  в  час дистанційного  навчання під  час  карантину. Вони є учасниками позакласних заходів, які проходили онлайн..   

11. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.

Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Для якісного медичного забезпечення учнів у школі працює медична сестра.. Щорічно на базі центральної районної лікарні діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі. Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі ЦРЛ. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд за графіком кабінету профогляду медичної установи. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Огляди відбуваються за рахунок держбюджету. На проходження медичного огляду кожному працівнику школи виділяється один день. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у директора школи.

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст.22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, учні 1-4 класів забезпечуються  гарячим харчуванням. Гаряче харчування 41 учень 1-4 класах відбувається  на великій перерві у їдальні школи. В дитячому  садочку  триразове   харчування.

Цікавими оздоровчими заходами у школі є проведення шкільної спартакіади, показ відеофільмів про шкоду куріння, наркотиків, алкоголю, виступи працівників ФАПу на загальношкільних лінійках. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «заходи по збереженню життя і здоров’я дітей» де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.

12. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Згідно річного плану роботи школи протягом 2019-2020 навчального року в закладі проводилась робота щодо забезпечення безпечної життєдіяльності та попередження дитячого травматизму серед учнів, яка була організована і проводилась відповідно до програми курсу «Основи здоров’я» та «Основи безпеки життєдіяльності», програми попередження побутового травматизму, рекомендацій Міністерства освіти і науки, Головного управління освіти і науки та інших нормативно-правових документів. На початку навчального року були видані накази про призначення відповідальних за протипожежну безпеку –та за роботу з попередження дитячого травматизму

На початку року були складені акти-дозволи на проведення занять на спортивному майданчику, кабінеті інформатики. Також в цих кабінетах є інструкції безпечної поведінки під час проведення практичних робіт, є журнали інструктажів учнів.

Тематичні бесіди з профілактики травматизму проводять класні керівники. В усіх класах проведені заплановані бесіди з попередження різних видів травматизму, записані пам’ятки на час канікул. Постійно проводяться додаткові бесіди у зв’язку з трагічними випадками, які сталися в районі, області або країні.

        Класні керівники проводять цикл бесід «За здоровий спосіб життя» за тематикою, запропонованою Міністерством освіти.

В школі дотримуються правил протипожежної безпеки: є плани евакуації, є найперші засоби гасіння – вогнегасники, є запасні виходи; правила електробезпеки: справна електропроводка, є маркування та кріплення розеток, вимикачів, відсутні оголені проводи. Загальний санітарно-гігієнічний стан задовільний, постійно ведеться вологе прибирання, провітрювання класних кімнат.

На початку року проведено медичний огляд учнів, проаналізовано результати, розглянуто на нараді та батьківських зборах.

В школі ведеться журнал обліку нещасних випадків. За 2019-2020 навчальний рік нещасних випадків зареєстровано не було. Робота з охорони праці , безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час навчально-виховного процесу визначається у діяльності педколективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці.

Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. В школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.

13. Фінансово-господарська діяльність.

Будівля школи прийнята в експлуатацію в 2017 році.  Фінансування потреб школи проводиться централізованою бухгалтерією відділу освіти Витвицької ОТГ. Всі  класи  забезпечені  телевізорами, ноутбуками. Є в  школі інтерактивна  дошка, мультимедійна дошка, проектор. За власні кошти вчителів проходить  оформлення та оновлення школи .

Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори поповнюються новими сучасними стендами, активно проводиться робота по озелененню класів. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, винесення та періодичне вивезення сміття з території школи.

14.Управлінська діяльність.

Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників навчально-виховного процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

В навчальному закладі є всі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. З підключенням школи до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, головного управління освіти, сайтами обласних інститутів післядипломного освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно та мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям та адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проектами. 

Немає коментарів:

Дописати коментар